Välipalarahka

Moni on aloittanut vuodenvaihteen jälkeen terveemmät elämäntavat ja tehneet jonkinnäköisen remontin ruokavalioonsa. Täysremontti sen ei aina tarvitse olla vaan joillakin pienilläkin muutoksilla voi saada olonsa paremmaksi. Kuulostaa juu kuluneelta, mutta niin se on. Olen itse sen testannut ja oikeaksi todennut ;) 
Ruokarempan olen siis tehnyt myös minä. Tämä ei oikeastaan liity vuodenvaihteeseen ja lupauksiin, vaan siihen mihin jäin viime kesänä kunnes teloin jalkani. Olin lähes vuoden treenannut täysin nollilta juoksua ja tavoite mielessä jaksoin vielä sen yhden ylämäen. Väsymyksen painaessa mietin tavoitettani ja jaksoin vielä kahden biisin verran.. Tällä taktiikalla lopulta juoksin puoltoistatuntisia lenkkejä ja fiilis oli ihan huikea! Ja se tavoite? Se oli puolimaraton, se oli se päämäärä jonka vuoksi jaksoin. Jokainen joka on treenannut johonkin, voi vain kuvitella sen pettymyksen määrän mikä minut valtasi kun jalkaani tuli pieni murtuma joka ei meinannut parantua millään. Päätin syksyllä hiljalleen aloitella kävelylenkein uuden yrityksen, mutta höllensin hieman tavoitetta joka olisi Naistenkymppi. Tänä aamuna lenkillä jalka vaivasi niin kovin että kipu sai silmät kostumaan. Että katsotaan nyt sitten mikä olisi se tavoite, juosta edes jonkinnäköinen lenkki? Aion kieriä tämän päivän itsesäälissä mutta sitten jatkan, entistä sisuuntuneempana! ;) 

Treenien, minkä tahansa sellaisen, ohella proteiinipitoiset välipalat on tarpeen. Yksi oikein hyvä on tietenkin rahka. Ja vaikka ei treenaisi pätkän vertaa, suosittelen tätä välipalaksi myös silloinkin. :)  Iltapalana tämä on myös hyvä, lisää silloin vielä pari ruokalusikallista vehnälesettä niin vatsa tykkää.
Voiko rahkaa muka syödä ilman sokeria? Kyllä voi! Kerron teille salaisuuden, mausta rahka sitruunan raastetulla kuorella ja rahka saa aivan ihanan pirteän ja suloisen sitruksen maun. Sokeria ei kaipaa taatusti lainkaan, sitruunan raastettu kuori tuo omanlaisensa makeuden. 




Sitruunainen rahka


250g maitorahkaa
½ sitruunan raastettu kuori 
100g marjoja tai
150g Valion mehukeittoa

- Raasta sitruunankuori rahkan joukkoon. Lisää puolet mehukeitosta ja vispaa kuohkeaksi. Kaada loput mehukeitosta pinnalle ja nauti. 



Kommentit

  1. Tuo on tosi ikävää, kun kroppa estää jotain tekemästä, vaikka miten haluaisi. Mutta sisulla eteen päin!:) Pitää testata sitruunankuorta rahkaan. Rahka on sen verran hapanta, etten tykkää syödä sitä ilman makeutusta, mutta hyvä olisi, jos sitruunankuori saisi jättämään makeutuksen.:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sisulla nimenomaan! Sitruunankuoren lisäys yllätti minut itsenikin, kuppi on lusikoitu nyt aivan tyhjäksi ja välillä harmittelen kun se loppuu ihan kesken ;)

      Poista
  2. Voi kurjuus, tosi ikävää tuon jalan kanssa! Täällä ollaan kans herkuteltu rahkavälipaloilla ja aamiaisilla, päälle reilusti marjoja. Nams! :-) Täytyykin kokeilla tota sitruunankuorta, kuulostaa hyvältä. Kiitos vinkistä! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen kokeilemaan, sitruunankuori tuo ihanan maun. Ihmettelen vain miten en ole tuota aiemmin keksinyt, kun jos leivonnassa käytän sitruunaa niin sitruunankuori kuuluu ilman muuta mukaan myös. :)

      Poista
  3. tsemppiä vaan uusiin haasteisiin,harmi sen jalan kanssa...minä suosin rahkoja ja smoothie juomia,mutta makeuttajaa tarvitsen minäkin ja se on banaani ;) ja kovasti yritän tsempata itseäni liikkumaan lisää(työ muka vie kaiken ajan ja minä entinen himokävelijä kävelen tuhansia ja taas tuhansia askeleita varmaan päivittäin,niin ei oikein inspiroi enään kävely muuten) ;) mutta kotona jumppaan ja sukset kaivettiin taas esiin kun saatiin lunta.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi! :)

Suositut tekstit